Blog

Dzień 1 - Pierwsze kroki w Kraju Kwitnącej Wiśni: Wrażenia z nocnego Tokio

japan

Po 27 godzinach spędzonych w drodze, wylądowaliśmy o 23:00 w sercu Japonii. Patrząc z góry na rozświetlone Tokio, czas na krótko przestał istnieć. Świat, który znaliśmy, zostawiliśmy za sobą, a poniżej czekał ten nieznany, który mieliśmy odkryć.

Po zrobieniu zdjęć naszych twarzy i zostawieniu odcisków palców, otrzymaliśmy pieczątkę w paszportach, otwierającą przed nami 22-dniową, bezwizową przygodę w Kraju Kwitnącej Wiśni. Planując odkryć jak najwięcej zakątków Japonii, zaopatrzyliśmy się w JP Rail Ticket. To specjalny bilet dla turystów, dostępny tylko za granicą, a jego odbiór wymagał właśnie tej pieczątki. Dla nas był to klucz do świata, który czekał na nas za rogiem. Chociaż okienko na lotnisku było już zamknięte, pomocna obsługa podała nam listę miejsc w Tokio, gdzie mogliśmy odebrać nasze bilety.

Kiedy opuściliśmy lotnisko, wilgotne, duszne powietrze otoczyło nas niczym ciepły uścisk. Taksówkarz w białych rękawiczkach galancko otworzył dla mnie tylne drzwi jego błyszczącej Toyoty. Jadąc do hotelu, obserwowałam oświetlone neonami niebo, które wyglądało jakby było przesłonięte brązowymi chmurami. W hotelowym pokoju czekały na nas dwie klimatyzacje, które obiecywały chwilę ulgi. W łazience odkryłam krótką, ale głęboką wannę – idealną po wyczerpującej podróży. I oczywiście, nie mogłam przeoczyć słynnych japońskich toalet. Były to małe dzieła sztuki, które przypomniały mi o innowacyjności tego kraju.

Chociaż wciąż byłam w szoku, uświadomiłam sobie, że nasza podróż dookoła świata naprawdę się rozpoczęła. I zaczęła się od Japonii.

Image Description
alt="Japońska łazienka z nowoczesną toaletą"